14 Ağustos 2012 Salı

mutfakta biri mi var?: sürpriz kurabiye




canım bu sefer biraz oyun oynamak istedi ve ortaya bu lezzet bombası sevimli papatyalar çıktı.


malzemeler:
3 yumurta 
2 bardak şeker
1/2 paket terem yağ
1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
2 kaşık yoğurt
2 kaşık nişasta
2 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao 
alabildiğine un
nutella/çokokrem vs

şeker ve yumurtayı, şeker iyice eriyene kadar karışıtırıp üzerine diğer malzemeleri ekleyip hafif sert bir kurabiye hamuru  elde ediyoruz. hamurun yarısını ayırıp kakao ile yoğuruyoruz. ben bu aşamada hamurun çir kısmını kalıplarla kesip pişirdim. kakaolu olan kısmınıyla önce 3-4 mm kalınlığında iki eşit tabaka olarak açtım daha sonra bir tabakanın üzerine papatya kalıbıyla hafifçe bastırarak kalıbın izini çıkarttım. bu izlerin ortalarını iki kaşık yardımıyla çokokrem koydum ve diğer hamur tabakasını yavaşca üzerine yerleştirdim. kremaların etrafından parmaklarımla bastırarak iki tabaknın birbirine iyice yapışmasını sağladım ve kurabiyeleri kalıpla kestim. 200 derecelik önceden iyice ısıtılmış fırında kurabiyelerin üzeri kızara kadar pişirdim soğuduktan sonra içi biskrem tadında muhteşem kurabiyelerim oldu...afiyet olsun :)

SPARKLE...








1 yorum:

  1. mükemmel görünüyorlar en kısa zamanda yapmak için sabırsızlanıyorum ellerine sağlık canım ♥ bu arada bana da beklerim sevonugozunden.blogspot.com
    sevgilerle ♥

    YanıtlaSil