29 Ocak 2016 Cuma

Proteinli Ekmek

neredeyse 2 ay bitmek üzere...

1. ay kontrolümden sonra evde pişen herşeyi azar azar yemeye başladım. protein ağırlıklı olmak şartıyla tabi... toplamda 19 kilo verdim. artık daha sakin ilerliyorum her hafta 1 kilo civarında veriyorum. vitamin, gaz hapı ve mide koruyucuya hala devam ediyoruz. Biraz gaz problemi yaşıyorum son zamanlarda, yeni gıdalar ekledikçe menüye. gaz hapı kısmı bunlara hazırlık ve destek modunda...

bu esnada 3 senedir hiç olmadığım kadar yoğun bir iş dönemi geçiyorum. ameliyat öncesinde olsaydı arabada kemirdiğim bir paket bisküvi ile geçiştirirdim bütün günü tabi şuanda bu seçenek mevcut diil :) öğlenleri bir şekilde ofise gelirsem daha sağlıklı ne olduğu belli şeyler yiyebiliyorum ama ara öğünler sokakta arabada geçirmek zorundayım. bu şartlar altında protein tozu tüketimim pek mümkün olmuyor tabi :(

protein tozunu tüketmek ve ara öğünlerimi geçirmek için biraz internet araştırması yaparken dukan diyetlerinde un yerine protein tozu kullanılarak yapılan tariflere denk geldim. protein tozunun moleküler yapısının ısı ile bozulmadığından pek emin değilim ama internette dukanın kendi tarifleri dahil birçok body sitesinde buna benzer tarifler bulunca denemeden edemedim. hem protein tozu bozulsa bile tariflerin içinde yumurta var lor var hepsi protein diye düşünerek kendimi avutuyorum. hemde öğün atlamadan günü tamamlamayı başarabiliyorum.

şimdilik bulduğum tariflerden 3 tanesini denedim. bunların içinden ekmek tarifi favorim oldu. yaptığım ölçülerden 6 küçük ekmek çıktı. Hava geçirmeyen kapta bir hafta gayet iyi dayandı ekmeklerim. ara öğünlerde arasına küçük bir parça süzme peynir ile nefis oldular.



ZEYTİNLİ BOOL PROTEİNLİ EKMEK

Malzemeler:

* 2 yumurta
* 65 gr protein tozu
* su
* kabartma tozu
* 1 çorba kaşığı un
* 100 gr. lor peyniri
* 10 adet zeytin
* baharat

Tüm malzemeleri karıştırıp özdeş bir hamur yaptım. Lor peyniri taneciklerinin hamurun içinde iyice dağılmasını sağlamak için yoğurma kısmını biraz abartmış olabilirim :) Hamura kıvam vermek için göz kararı su ekledim. lezzetlendirmek için ise tuz, kekik ve kırmızı pul biber ilave ettim. en son olarak küçük küçük doğranmış siyah zeytinleri hamura ekledim. 6 küçük parçaya ayırıp ekmek şekli verdim.

bu aşamada ben hamurun iyice özdeşleşmesi için hamuru şekillendirdikten sonra yaklaşık 1 saat dinlendirdim.

sonrasında 180 derecede yaklaşık yarım saat pişirdim.

yumuşak pofidik müthiş lezzetli ekmeklerim oldu bu tarifle.

tarifin orjinaline  "http://dukancilolitalarmalikanesi.tumblr.com/"adresinden ulaşabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder