31 Ocak 2016 Pazar

proteinli peynirli cips

denediğim 2. proteinli tarif...

çantaya atıp çıkmalık ara öğünlerde hayat kurtarmalık bir tarif buda... yine http://dukancilolitalarmalikanesi.tumblr.com/ adresinden aldım tarifi. kendilerine teşekkürü borç bilirim :) 

                                                  

protein cipsi :

* 100 gr lor peyniri
* 1 yumurta
* 2 kaşık light yoğurt ve göz kararı yoğurt suyu (tarifin orjinalinde süt var)
* kabartma tozu
* 2 yemek kaşığı protein tozu
* baharat
*peynir

tüm malzemeleri güzelce karıştırıyoruz. tuz ve istediğimiz baharatları ekliyoruz. kek hamurundan daha koyu ama toparlanmayan bir kıvamı oluyor. ben içine ayrıca rendelenmiş gouda peyniri ekledim. ( bu noktada ben peynir koymayı sonradan akıl ettiğim için tuzu biraz fazla kaçtı, dikkat etmekte fayda var. ) yağlı kağıda birer çay kaşığı koyup kaşığın arkası ile incecik yaydım. 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim. bu aşamada cipslerin biraz daha kıtır olması için fırını kısıp biraz daha tutulabilir. yanında biraz yoğurt ile  harika bir ara öğün oluyor. tavsiye ederim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder